12 Mayıs 2012 Cumartesi

ZEYTİNYAĞLI TAZE FASULYE

 cumartesi; yani "güya" tatilimin en yegane günü... ben yemek,temizlik,çalışılması gereken sınavlar üçgeninde gidip gelirken kendimi ilk şıkka teslim olmuşluğumun ürünü zeytinyağlı taze fasulyeyi fotoğraflarken buldum.  pasta, börekten çok yemek yapayı seviyorum ben sanırım. arka arkaya verdiğim klasik ev yemeği  tariflerinden de anlaşılıyor..
şimdiden afiyet olsun...
 güzel haftasonları:)

malzemeler:
1 kg taze fasulye (ayıklanıp yıkanmış)
2 adet soğan
2 adet domates( dalından mis gibi :))
4 yemek kaşığı zeytinyağ
tuz
şeker

yapımı:
tencereye zeytinyağ ve ince doğranmış soğanlar alınır. tuz ve şeker ilave edilip karamelizasyon sağlanır. rendelenen domates ilave edilir ve kavrulur. yıkanıp ayıklanan fasulyeler katılır. üstüne çıkmayacak kadar az su katılıp pişmeye bırakılır.


7 yorum:

Swotpisces dedi ki...

ne kadar düzenli tabağa dizmişsiniz, elinize sağlık...

bırtutamkekik dedi ki...

ohhh miiss miss..
olmalıydı şimdii..:)
emeğinize sağlık..
sevgiler...

bırtutamkekik dedi ki...

ohhh miiss miss..
olmalıydı şimdii..:)
emeğinize sağlık..
sevgiler...

bırtutamkekik dedi ki...

ohhh miiss miss..
olmalıydı şimdii..:)
emeğinize sağlık..
sevgiler...

bırtutamkekik dedi ki...

ohhh miiss miss..
olmalıydı şimdii..:)
emeğinize sağlık..
sevgiler...

Zeynep'in Evi dedi ki...

çok özledim tazecik fasülye alıp pişirmeyi..dolaptakileri artık istemiyorum:)

Burcu Kayhan dedi ki...

Merhaba,
Taze fasulye en sevdiğim yaz yemeklerinden biri, çok güzel görünüyor.Ellerinize sağlık.Sevgiler:)