27 Aralık 2010 Pazartesi

...PORTAKALLI KEREVİZ...

herkese, tüm arkadaşlarıma teşekkürler yorum ve öneriler için... fikir alışverişi çok iyi oldu...ama benim gönlümde nikon var..D3100 mü?  D5000 mi? kararı verdiğim an alıyorum inşallah....

bu fotoğrafı da emanet bir makineyle çektim.. acele ve tripotsuz..uzun bir zamandır neredeyse elim mutfağa gitmiyordu fotoğrafını çekemiyorum diye... annem duymasın:) bu tarifle kendime gelirim umarım..

malzemeler:
1 adet soğan
2 adet kereviz
3 adet havuç
yarım çay bardağı zeytinyağ
2 portakal
tuz ve şeker

yapımı:
yayvan bir tencereye zeytinyağı dökerek başlıyoruz. soğanları mümkün olan en küçük boyda doğrayıp ısınan yağa ilave ediyoruz. bu aşamada zeytinyağlıların olmazsa olmazı şekeri ilave ediyoruz. çünkü yüksek ısıyla karamelize olan şeker yemeğin sosuna mükemmel bir tat katıyor. soğanlar bir süre kavrulunca küp doğradığımız kereviz ve havuçları ekliyoruz. tüm malzemeleri kavurunca portakalların suyunu sıkıp ilave ediyor ve en kısık ateşte çok yavaş bir şekilde pişmeye bırakıyoruz.

* suyu az gelirse su değil  portakal suyu ekliyoruz.
* soğuk bir şekilde servis ediyoruz.. hatta bir gün beklendiğinde maximum tada ulaşılıyor. tavsiye ederim...

afiyet olsun...

12 yorum:

YeMeK vAkTi dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis görünüyor.

Sevgilerimle...

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Kereviz tarifleri ve sunumları o kadar cezbedici ki.. sanırım bir kereviz sever olacağım bu gidişle..

Cafe Pepela dedi ki...

Portakal ve kereviz birbirine çok yakışıyor! Ellerine sağlık.
Nikonda karar kıldın demek:)
İki model arasından D3100'ü öneririm.Hayırlısı olsun inşaAllah.Mutlu haftalar diliyorum..

mutfagabuyrun dedi ki...

ben kerevizi sadece salata olarak tüketiyorum ama sunum çok güzel olmuş.ellerinize sağlık.sevgiler.

mintinin dünyası dedi ki...

kereviz yemeyen biri olarak öneriyorum bu tarifi herkese.
şahane oluyor çünkü portakallı kereviz.


ellerine sağlık arkadaşım.
sunumuna bayıldım

Unknown dedi ki...

Bayilirim kerevizin her türüne, ellerinize saglik...

Behiye Sönmez dedi ki...

Hadi hayırlı olsun :)bekliyoruz artık güzel fotoğrafları

Rukiye Sevilay Taşçı dedi ki...

Geçen gün annem yapmıştı, parmaklarımı yedim harikaydı :) eminim sizinkide çok leziz olmuştur :)ellerinize sağlık ;)

sarkaç dedi ki...

Lezzet de sunum da harika. Elinize sağlık.

Mutluanne dedi ki...

Elinize sağlık nefis görünüyo
Sevgiler

nihalasli dedi ki...

Sunumu cok hos olmus bunun canim.Ben de kereviz yemem normalde ama annem unla kavurunca yerim sadece.Ellerine saglik

Adsız dedi ki...

sizi yine görmek cok güzel kendi adima:) fotograflar sahane istah acici. yeni makinende hayirli olsun cok güzel kareler görecegiz eminim. blogun bu halide sahane olmus. özlemisim sizi simdi daha bir farkettim. blogum degisti uzun zamandirda pek nette dolasamiyorum. yavas yavas eski dostlari buluyorum. sizi görmek bulmak güzeldi.
ben eski cileklirecel:)
simdiki
cizgilimaymun.blogspot.com :)))