25 Kasım 2012 Pazar

YORUMSUZ



içimdeki nefreti, öfkeyi, hüznü ve vicdan azabını anlatmaya başlarsam bitiremem...
zaten azıcık insafı, vicdanı, insanlığı olan fotoğraftan çok şey çıkarır..
bu nedenle yorum yap-a-mıyorum...
vicdanlara bırakıyorum...
selametle...

12 Ağustos 2012 Pazar

BUĞDAYLI KABAK DOLMASI

yılın son iftarı kuzenler ve eşleriyle idi...
iyiki geldiler hasbihal ettik, güldük, eğlendik...
bu da uzun zamandır yayınlamak istediğim bir tarifti.
şiddetle tavsiye ederim..

not: fotoğrafı resmen doğrultup çektim. çünkü misafirlerim ayakta bekliyorlardı..  ne bir ayar ne bir açı ne de kompozisyon söz konusu... affeyleyin....

malzemeler:
6 adet kabak
200 gram kıyma
haşlanmış buğday (kaç dolma yapacaksanız o kadar kaşık)
1 adet büyük boy soğan
1 adet domates
1 tatlı kaşığı biber salçası
tuz
sevilen baharatlar

ayrıca sosu için
1 yemek kaşığı un
1 çorba kaşığı salça
tuz, sıvıyağ

yapımı:
kabaklar iki ucundan kesilir içleri boşaltılır ve ortadan iki eşit parçaya ayrılır... haşlanmış buğday, kıyma, ince doğranmış soğan, domates, salça ve diğer tüm iç malzemeler derin bir kapta çok bastırmadan karıştırılır. içi boşalmış kabaklar bu harçla doldurulur.
diğer taraftan yayvan bir tencereye sıvıyağ konur. kızan yağda un kavrulur. salçası eklenip salçanın tat ve renk vermesi sağlanır. hazırlanan dolmalar tencereye yatay bir şekilde dizilir. kabakların yarısına kadar su ilave edilip kısık ateşte pişirilir..

afiyet olsun:)

10 Temmuz 2012 Salı

KADINBUDU KÖFTE

annemden hem lezzetli, hem de bereketli bir tarif....

malzemeler:
500 gr kıyma
1 büyük soğan
1/2 su bardağı pirinç
2 adet yumurta
1 su bardağı un
birkaç dal maydanoz
dilediğiniz baharatlar ve tuz...

yapımı:
öncelikle elimizdeki kıymayı ikiye ayırıyoruz. soğanları ince ince doğrayıp kıymanın yarısı ile kavuruyoruz. daha sonra pirinci suda pişiriyor ve kıymanın diğer yarısı ile karıştırıyoruz. yani elimizde pirinçli çiğ kıyma karışımı ile soğanlı kavrulmuş kıyma oluyor. bu iki karışımı birleştirip sevdiğimiz baharat, tuz ve maydanoz ilave ediyoruz. tüm malzemeyi yoğuruyor ve dolapta 4-5 saat kadar dinlenmeye bırakıyoruz. dinlenen karışıma köfte şekli verip önce una sonra yumurtaya buluyor ve yağda kızartıyoruz.

24 Mayıs 2012 Perşembe

FOTOĞRAFİUM'DAN HEDİYE

bu sefer şans bana gülsün:)
siz de şansınızı denemek isterseniz ;

Fotografium Nikon D3200 Profesyonel Fotoğraf Makinesi Hediye Ediyor. Siz de katılın Nikon D3200Lowepro Çanta (DSLR Video Fastpack 250 AW Sırt Çantası) ve Slik Tripod (Slik 500DX Tripod) kazanma şansı elde edin.
http://goo.gl/ciXjD?ref=1173 adresini ziyaret ederek detaylı bilgi alabilirsiniz.

12 Mayıs 2012 Cumartesi

ZEYTİNYAĞLI TAZE FASULYE

 cumartesi; yani "güya" tatilimin en yegane günü... ben yemek,temizlik,çalışılması gereken sınavlar üçgeninde gidip gelirken kendimi ilk şıkka teslim olmuşluğumun ürünü zeytinyağlı taze fasulyeyi fotoğraflarken buldum.  pasta, börekten çok yemek yapayı seviyorum ben sanırım. arka arkaya verdiğim klasik ev yemeği  tariflerinden de anlaşılıyor..
şimdiden afiyet olsun...
 güzel haftasonları:)

malzemeler:
1 kg taze fasulye (ayıklanıp yıkanmış)
2 adet soğan
2 adet domates( dalından mis gibi :))
4 yemek kaşığı zeytinyağ
tuz
şeker

yapımı:
tencereye zeytinyağ ve ince doğranmış soğanlar alınır. tuz ve şeker ilave edilip karamelizasyon sağlanır. rendelenen domates ilave edilir ve kavrulur. yıkanıp ayıklanan fasulyeler katılır. üstüne çıkmayacak kadar az su katılıp pişmeye bırakılır.


10 Mayıs 2012 Perşembe

KREMALI MANTARLI UFO MAKARNA

bu kadar uzun bir aradan sonra vere vere bu tarifi mi veriyosun demeyin, çünkü şu yukarıda gördüğünüz yemek benim gibi hem evli, hem çocuklu, hem çalışan hem de okuyan bir bayan için bazen kıvamında tutmuş perde pilavından bile çok kıymetli olabiliyor. makarna severseniz deneyin derim....
bu arada güleceksiniz biliyorum ama benim önce hafıza kartım sonrada kart okuyucum arızalandı. Ve özenle, emekle hazırlanıp fotoğraflanan bir sürü tarif heba oldu gitti...
daha az teknolojik sorun, daha fazla tarif için toplu duaya çıkıcam gerçekten:) bu uzun aranın bir bölümü yoğun sınav dönemi, bir bölümü de yukarıda anlatılan ve benim peşimi bir türlü bırakmayan teknolojik arazlar....
İnşallah tekrarı olmaz...

malzemeler:
yarım paket makarna
1 paket mantar
sıvıyağ
krema


yapımı:
makarna haşlanır,süzülür..
küçük doğranmış mantarlar sıvıyağda kavrulur.
servis tabağına alınan makarnanın üstüne mantarlar ilave edilir. kreması dökülüp afiyetle yenir...



21 Şubat 2012 Salı

18 Şubat 2012 Cumartesi

KREMALI MANTAR ÇORBASI

 çok severek içtiğim ve çoktan burda olması gereken bir tarif...afiyet, bal olsun....

malzemeler:
300 gr mantar( yıkanmış, küçük doğranmış)
1 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı un
2 bardak süt
1 paket krema
2 bardak tavuk suyu


 yapımı:
erimiş tereyağına arzuya göre minik doğranmış mantarlar ilave edilip kavrulana kadar sotelenir. üzerine unu katılıp un kokusu çıkıncaya kadar kavrulur. tavuk suyu ilave edilip kaynayana kadar karıştırılır.sütü katılıp tekrar kaynatılır. en son krema ilave edilir ve kaynamaya başladığı an altı kapatılır.tuzu ayarlanıp birkaç kez karıştırılır. ve servis edilir...

püf: yemeklerde tercihiniz sağlığınız olacaksa eğer tuzu en son ilave edin...zira bu şekilde içeriğindeki iyottan tam olarak faydalanabilirsiniz. hatta sofrada koymak en güzeli.. benden küçük bir tavsiye.....

13 Şubat 2012 Pazartesi

4 Şubat 2012 Cumartesi

ÜÇ RENKLİ BÖREK..

 ayda bir toplanırız biz arkadaşlarla..bu ayda ben ağırladım kendilerini...her gelen bir çeşit getirir ve ev sahibesine de bir tek börek yapmak kalır..birde sofrayı kurup çayı demlemek...muhabbet geceye kadar sürer.. her biri ayrı zevklidir...
iyi ki ayda bir toplanırız biz arkadaşlarla......

malzemeler:
4 adet yufka
2 adet havuç( rendelenmiş ve tuzlanmış)
250 gr ıspanak yaprağı(yıkanmış, kurumuş ve tuzlanmış)
250 gr pastırma( dilimlenmiş)
sıvıyağ
1 adet yumurtanın sarısı

yapımı.
ilk yufka serilir. üzerine yağ sürülüp ikinci yufka serilir. ikincisi de yağlanıp üzerine havuç serilir. üçüncü yufka serilir. yağlanıp ıspanak yaprakları döşenir. üzerine dördüncü yufka serilip yağlandıktan sonra pastırmalar döşenir. kenarlarından taşmaması için hafif kıvrılıp rulo yapılır. iki parçaya kesilip bir gün buzdolabında bekletilir.(zamanınız yoksa bekleme süresini birkaç saate indirgeyebilirsiniz.) üzerine yumurta sarısı sürülüp dilimlenir ve yağlanmış tepsiye dizilir. 150 dereceye ısıtılmış fırında pişirilir.ve  pastırmanın muhteşem lezzetinin tadına vararak afiyetle yenir.


17 Ocak 2012 Salı

BELKİ BANA ÇIKAR:)

belki bana çıkar?
kim bilir...
Fotografium Canon 600D profesyonel fotoğraf makinesi hediye ediyor! Yarışmaya katılarakCanon 600D Manfrotto tripod ve Kata sırt çantası kazanma şansı yakalayın! http://blog.fotografium.com/fotografium-canon-600d-hediye-ediyor/ sayfasını ziyaret ederek yarışma hakkında diğer bilgilere ulaşabilirsiniz.





7 Ocak 2012 Cumartesi

SOSYETİK LAZ BÖREĞİ..

 
hafta sonu beni bekleyen bir sürü iş, güç, hala başlanmamış bir kış temizliği ve çalışılması gereken sınavlar varken; benim içimde mutfağa girip hiç durmadan yeni şeyler deneme isteği var...
sonra da yan gelip bu denenmişleri yemek....


malzemeler:
10 adet milföy hamuru
2,5 bardak süt
2 kaşık un  
1 paket vanilya 
7 kaşık şeker
1 adet yumurta sarısı

süslemek için:
fındık ve çokokrem..

yapımı:
milföyler büyükçe bir bardakla yuvarlak şekilde kesilir. önceden ısıtılmış fırında kapağı aralık bırakılarak pişirilir. yumurta dışında tüm muhallebi malzemeleri bir tencereye konur. muhallebi pişirilir. tamamen soğuyunca yumurta sarısı ilave edilip 2 dk. çırpılır. pişmiş milföylerin arasına muhallebi üstüne de çokokrem sürülür. istenilen şekilde süslenir. afiyetle yenir.