23 Aralık 2011 Cuma

ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI


 öyle özlemişim ki bişeyler yapıp fotoğraflamayı...inşallah bundan sonra bol bol vakit bulabilir ve herkeste pişen yemekler olsa bile yaptıklarımı sizlerle paylaşırım. afiyet olsun şimdiden..

malzemeler:
9 adet biber dolması 
9 kaşık pirinç( biber dolması adediyle eşit)
1 adet soğan
1 adet domates ( rendelenmiş)
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz  
1 tatlı kaşığı tarçın
kuşüzümü, zeytinyağ





yapımı:
soğanlar,şeker ve tuz zeytinyağda kavrulur. üstüne pirinçler ilave edilir. kavrulunca tarçın ve kuş üzümü  katılıp suyu ilave edilir. karışım suyu çekene kadar pişirilip altı kapatılır ve demlenmeye bırakılır. dolmalık biberlerin ağzı çıkarılıp yapılan harçla doldurulur. üstleri çıkan parça yada domatesle kapatılıp tencereye dizilir. sıkıca doldurulan tencereye 3 parmak kadar su katılıp pişirmeye alınır. pirincin sertliği kontrol edilerek pişme süresi ayarlanır.afiyet olsun..

15 yorum:

özlem dedi ki...

ellerine sağlık 1 tane aldım süper görünüyor.

mandalincikmazi dedi ki...

Hmmmmm
nasılda severim biber dolmasını hele bir gün dinlencek sonra ohhhhh yemede yanında yat :)) ellerine sağlık canım nefis görünüyor ben de bi tane aldım kaçtım .

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Merhabalar :) Nefiss görünüyor. Ellerinize sağlık. Selamlar.,

rumma dedi ki...

Nasıl güzel kokar pişerken ben tadından çok kokusuna hastayım..:))

ellerine sağlık canım..

sevgiler

Beyaz Hanımeli dedi ki...

En sevdiğim yemek. Bayılırımmmmm. Ellerine sağlık, nasıl da canım çekti. Aldım bir tane bu güzellerden :) Sevgiler.

lezzettabağı dedi ki...

Biber dolmasını özellikle eşim çok sever bizim evde daha çok sade pişirilir ama ben en çok üzümlü ve fıstıklısını severim eline sağlık yemek saateine yakın resme bakınca camnım çekti vallahi söylemeliyim.. neyse yemeklerimizde güzelmiş ben yemeğe gidiyim bari.. sevgiyle kal..

otuzundansonra dedi ki...

nefis gözüküyor,ellerine sağlık

Nejla dedi ki...

enfes...

Filiz dedi ki...

beyzamın en çok sevdiği yemek biber dolması etlide olur zeytinyağlıda :) ben zeytinyağlı biber dolmasını fırında pişiriyorum görüntüsü çok güzel oluyor, ellerine sağlık ye beni diyor :)

balböcükleri dedi ki...

elerine sağlık çok severim

muazzez dedi ki...

Gerçekten çok güzel görünuyorlar. İçleri belliki tane tane pişmişler. Arayı fazla açmayalım:)

Tarif diyarı dedi ki...

Biber dolmasına bayılırım ama çocuklarım sevmediği için yapmıyorum ayyy canım çekti:) ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

özlem dedi ki...

Arkadaşım,Yaşamınca güzel yıllar, mutlu yarınlar, dostça dostluklar hep senin olsun. MUTLU YILLAR

Birsel ve İrem dedi ki...

Harika bir görüntü, ellerinize sağlık.
2012'de herşeyin gönlünüze göre olması dileklerimle...
Sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Sağlıklı ve mutlu bir yıl dilerim.