17 Ağustos 2011 Çarşamba

DOMATESLİ PİLAV...



çok beğendiğim halde nadiren pişirdiğimi farkettim geçen gün arkadaşımdaki iftar sofrasında iştahla yiyince..
bu akşam ki mönüme ve arşivime ekledim hemen.. tavsiye ediyorum ve afiyet olsun diyorum..

malzemeler:
2 ölçü pirinç (yıkanmış, süzülmüş)( benim ölçüm herzaman çay fincanıdır)
3 adet domates
sıvıyağ, tuz, kekik...

yapımı:
sıvıyağ tencereye alınır. rendelenmiş domatesler ilave edilip suyu çekilene dek kavrulur.. üzerine pirinçler ilave edilir. pirincin cinsine göre 1-1,5 veya 1-2 oranında kaynar su eklenir. tuz ve kekik katılır. güzelce karıştırılır ve kapağı kapatılarak kısık ateşte pişmeye bırakılır... pişince altı kapatılıp demlenmeye bırakılır..

2 yorum:

GÖNÜL dedi ki...

bende çok severim domatesli pilavı ne güzel süslemişsiniz yine sunum harika

lezzettabağı dedi ki...

Pilavlardan en çok bunu severim zaman zaman pilav yaparken kendim için mutlaka bir kısmının böyle pişiririm. bende ayrı bir yeri vardır domatesli pşialvın nedense.. eline sağlık arkadaşım. sevgiyle, mutlulukla kal..